menu

П Л А Н

роботи   методичного  обєднання

класних  керівників

на  2014-2015 навчальний  рік

 

Методичне об’єднання класних керівників ЗОШ І-ІІІ ст.c Лудин  виявляє творчий потенціал учителя, класного керівника, вихователя, задовольняє їхні потреби в акту­алізації індивідуального підходу й оригінальних розробок, активізує позицію кожного вчителя, забезпечує колективне вивчення навчаль­но-виховних завдань і творче співробітництво педагогів.

 

І. Вступ

Методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у су­часних умовах. Перед ними постає завдання: виховати громадянина-патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій на­род, Україну, готові самовідда­но захищати і розбудовувати її як суверенну, незалежну, де­мократичну, правову і соціальну державу, виробити імунітет до негативного впливу соціально­го середовища.

Методичну роботу з педагогами-вихователями сконцентровано на вирішенні проблемного питання : вивчення історії рідного краю, ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування в учнів кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України.

ЇЇ побудо­вано на основі системного під­ходу та принципів неперервної освіти педагогічних працівників, на діагностичній основі, глибо­кому вивченні та аналізі резуль­тативності виховного процесу і рівня вихованості учнів, рівня професійної підготовки педагогів-вихователів.

Планування методичної ро­боти здійснюється на діагнос­тичній основі, мета якої — ви­явлення недоліків у практичній діяльності кожного педагога та в розкритті основних шляхів їх подолання й запобігання їм. Під час діагностики вра­ховуються  виступи вчителів на педагогічних радах і засіданнях творчих об'єднань, конферен­ціях і батьківських зборах. Це допомагає виявити рівень тео­ретичних знань класних керів­ників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях, здатність об­стоювати, аргументувати свою точку зору. Водночас учителі постійно працюють над підви­щенням рівня психологічної го­товності до педагогічної взає­модії з учнями. Саме тому здій­снюється система заходів, яка сприяє становленню вчителя як суб'єкта педагогічної взаємодії в умовах особистісно зорієн­тованого виховання, впровад­ження досягнень гуманістичної педагогіки і психології в практи­ку роботи сучасних навчальних закладів.

Головні зусилля зосередже­но на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підви­щенні їхньої професійної май­стерності, створенні творчої атмосфери, морально-психо­логічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій пе­дагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.

Проведення засідань сприяє підвищенню теоретичного рівня педагогічних кадрів, розширен­ню їхнього світогляду, допома­гає отримати необхідні знання для втілення інноваційних осо­бистісно зорієнтованих вихов­них технологій, впроваджувати активні форми і види діяльності, сприяє запровадженню інтер­активних методик у виховний процес.

Під час роботи над проб­лемними питаннями в системі методичного забезпечення ос­новну увагу спрямовано на ви­конання таких завдань:

• Підвищення  практичної під­готовки класних керівників до здійснення   

      особистісно зорієн­тованого підходу в системі ви­ховної діяльності;

• Вироблення єдиних вимог у вирішенні найпринциповіших питань    

       практичної   реалізації особистісно зорієнтованих ви­ховних технологій,  

       забезпечен­ня системності в роботі;

•  вироблення  в  педагогів умінь і навичок застосування науково-

   теоретичних знань на практиці, вдосконалення їхньої педагогічної   

   майстерності, роз­виток творчості, нового педаго­гічного мислення;

•  ознайомлення та впрова­дження передового педагогіч­ного досвіду;

•  впровадження в систему підготовки педагогічних кадрів активних  

      форм  роботи:  ро­льових, сюжетних ігор, діалогів, дискусій, диспутів     

       тощо.

В основу навчально-виховного процесу школи покладена проблема ,,Використання місцевого та пошукового матеріалу на уроках та в позакласній роботі з метою виховання в учнів інтересу до знань, виховання юних патріотів України ’’.

 Найактивніші в цьому напрямку класні керівники:

Баляс  Л.В.,Бохотниця О.І.,Боярчук О.Г., Федюк Л.Є., ЗахарчукО.В.,  Грибчук Н.І., Омелянюк І.Г.

Головне завдання в роботі класного керівника-створення умов для розвитку особистості учня. І досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі. Сюди входять : 

 а)гурткова робота та робота за інтересами;

 б)вивчення умов життя учнів, відвідування вдома, визначення кола   

   спілкування учня в школі та поза нею;

  в) взаємини з батьками;

 г) проведення виховних  бесід, класних годин, екскурсій , походів. Слід  

     відмітити гарні результати виховної роботи з учнівським колективом   

     слідуючих   класних керівників Бута Є.Г. Матвійчук Р.В., Гладчук Р.П..

Виховна система школи направлена на створення національної школи-прищеплення дітям любові до духовних оберегів пам’яті, формування в них національної свідомості, прилучення до нетлінних скарбів народної творчості.

З цією метою створені ініціативні групи по організації та обладнанню історико-краєзнавчого музейного комплексу школи. Змістовно й цікаво проводять екскурсії для батьків та учнів школи.

Класні керівники спільно з учнівським та батьківським колективом працюють над створенням класних фотоальбомів,  в яких залишається частинка історії  класу.

Естетично оформлені й наповнені інформацією про активну участь у всіх колективних  справах школи й класу фотоальбоми 2класу( класний керівник Федюк Л.Є.), 1-3класу Грибчук Н.І. ), 6 класу  Баляс Л.В.),

8 класу (кл. кер. Бохотниця О.І.).

  Однією  з  основних  проблем  у  виховній  роботі  з  учнями  є  налагодження  індивідуального  підходу  до  кожної  особистості,  розвиток  творчого  потенціалу  дитини  та  профілактична  робота,  направлена    на  правовий  аспект  у  вихованні  учнів,  схильних  до  правопорушень.  Адже  кожна  дитина -  це  особистість.  А  кожна  особистість  потребує  творчого  підходу,  великого  терпіння  і  любові  з  боку  вчителя,  вихователя.  Тільки  при  такому  підході  до  справи  є  шанс  розкрити   і  розвинути  усі  кращі  сторони  чутливої  дитячої  душі,  творчого  потенціалу  дитини.

      Робота  методичного  об’єднання  класних  керівників  спрямована  на  формування  умінь  вчителів   плідно  працювати  з  учнями,   враховуючи  інтереси  й  запити   самих  школярів,  індивідуальний  підхід  у  виховній  роботі,  охоплює  питання  планування,  організації  та  аналізу  ефективності  виховного  процесу,  різноманітних  засобів  навчання.

Робота з класними керівниками-початківцями

1.     Проводити інструктивні наради-консультації з класними керівниками-

       початківцями.

2.  Закріпити за молодими педагогами вчителів-наставників.

3.  Розробити перспективні плани самоосвіти з реалізації науково-

         методичної  проблем­ної теми.

4.Забезпечити   взаємовідвідування  колективних творчих справ, годин

        спілкування, бать­ківських зборів з досвідченими класними керівниками.

5.Провести бесіди-консультації зі шкільним психологом з проблем

        анкетування, діагнос­тики,    психолого-педагогічних спостережень та

        написання ха­рактеристики вихованців.

6.Заслухати звіти «Мої пер­ші педагогічні знахідки».

7.Здійснити діагностику та відстеження готовності моло­дих учителів до

        здійснення ін­новаційної діяльності в системі превентивного виховання.

 

 

ПЛАН НАВЧАННЯ З МОЛОДИМИ КЛАСНИМИ КЕРІВНИКАМИ

 

 

Заплановані заходи

Термін

1

Лекція: «Система планування виховної роботи».

 Обмін досвідом: «Планування виховної роботи з класним колективом».

Практикум: «Складання плану виховної роботи на І семестр»

 

Вересень

2

Бесіда: «Вибір форм і методів роботи з учнівським колективом».

Практичні поради: «Аналіз і оцінювання результатів діяльності класу».

Практикум: «Відвідування та обговорення годин спілкування у 5-х класах»

 

 

Жовтень

3

Практичні поради: «Вивчення особистості школярів». Практикум: «Конструювання години спілкування».

 Обмін досвідом: «Відвідування та обговорення годин спілкування у 7-х класах»

Листопад

4

Практичні поради психолога: «Вивчення структури міжособистісних взаємин у класі».

Робота в шкільному методичному кабінеті: «Ознайомлення з науково-методич­ною літературою»

 

Грудень

5

Практикум: «Складання плану виховної роботи на II семестр». Бесіда: «Організація та проведення на базі класу колективних творчих справ, класних годин»

 

Січень

6

Бесіда: «Організація учнівського самоврядування»

Лютий

7

Практичні поради: «Методика вивчення сім'ї, умови виховання дітей».

Практичні поради: «Організація роботи з активом батьків»

 

Березень

8

Бесіда: «Планування й організація роботи з батьками». Робота в шкільному методичному кабінеті: «Ознайомлення з новинками педаго­гічної літератури». Ділова гра: «Досвід колеги, творче використання його в практичній діяльності»

 

Квітень

9

Творчі звіти «Мої перші педагогічні знахідки»

Травень

 

 

 

 

 

СПИСОК   ЧЛЕНІВ  МО  КЛАСНИХ  КЕРІВНИКІВ

 

п\п

 

Прізвище ім’я по батькові

класного керівника

 

 

Клас

 

 

Стаж

 

 

Кате-горія

 

 

Проблемні  питання,  над  якими

працюють класні  керівники, класоводи

 

1.

 

Захарчук О.В..

 

1

 

   32

 

старш

вчит.

 

Виховання  в  дітей  почуття  дружби  і  товаришування.

 

2.

 

Грибчук Н.І.

 

2-4

 

32

 

вчит.

метод

Виховання  в  учнів  поваги  до  держави,  її  законів,  до  праці  і  людей  праці

 

 

3.

 

Федюк Л.Є.

 

3

 

  23

 

І

 

 

Виховання  в  учнів  почуття відповідальності    патріотизму  та  любові  до  Батьківщини

 

4.

 

Матвійчук Р.В.

 

 

5

 

   25

 

       І

Робота  над  згуртованістю, вироблення  навичок  культури  поведінки,  виховання                                          поваги  до  старших.

 

5.

 

Омельчук Ю.А.

 

 

6

 

6

 

Спец.

 

Виховання  свідомої  дисципліни,  згуртування  дитячого  колективу.

 

6.

 

Омелянюк І.Г.

 

 

8

 

3

 

 

     ІІ

 

Виховання  в  учнів  правил  культурної  поведінки.

 

7.

 

Баляс Л.В.

 

 7

 

16

 

І

Виховання  дисциплінованості,  охайності,  зібраності.  Згуртування  дитячого  колективу

 

8.

 

Волочай О.Ф.

 

10

 

35

 

вища

Розвиток  індивідуальних  здібностей і  талантів , забезпечення  умов  їх  реалізації.

 

9.

 

Бохотниця О.І.

 

 9

 

21

 

вища

Виховання  свідомого  відношення  до  навчання  та  прищеплення  стійких  навичок  культури  поведінки.

 

10.

 

Боярчук О.Г.

 

 

11

 

37

 

І

 

 

Виховання  дітей  в  сім’ї.  Співпраця  сім’ї  і  школи.

 

 

 

 

Всього  класних  керівників -  10

Вихователів ГПД                      -  1 

З  них:                              -  вчителів-методистів                           -  1

                                      -  старших  учителів                       -  2

                                      -  вища  кваліфікаційна  категорія    -  3

                                      -  спеціалістів  першої  категорії    -  2

                                      -  спеціалістів  другої  категорії     -  1

                                      -  спеціалістів                                   -  1                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Наради класних керівників

 

ВЕРЕСЕНЬ

1.  Методичні рекомендації щодо планування роботи класного керівника.

2.  Планування  виховної  роботи  з  класним  колективом.

 

                                                                

ЖОВТЕНЬ

1.  Психолого- педагогічна компетентність класного керівника.

2.  Оформлення  класних  куточків,  літописів.

3.  Про  порядок  проведення  навчальних  екскурсій .

 

ЛИСТОПАД

1.Організація  роботи  класного  керівника  з  учителями  з  профілактики  відхилень у

   поведінці  учнів. Мистецтво робити зауваження

2.Взаємодія  класного  керівника  з  батьками класу.

3.Організація  роботи  класного  керівника  з  учителями  з  профілактики  відхилень  у  

    поведінці  учнів.

 

ГРУДЕНЬ

1.  Практикум  для  класних  керівників щодо  визначення  способу  розв’язання                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

     пропонованої  проблемної  ситуаціїї .

2.  Вивчення  індивідуальних  особливостей  учнів,  їхніх  інтересів,  потреб.

3.  Методи  виховання  молодших  школярів.

     Основні  напрями  завдання  і  орієнтовні  форми.

 

СІЧЕНЬ

1.  Самоаналіз  виховної  діяльності

2.  Робота  класного  керівника  з  активом  класу.

3.  План – циклограма   виховної  роботи.                                        

 

ЛЮТИЙ

1.  Система  роботи  класного  керівника  в  сучасній  школі.

2.  Творчість:  шляхи  звільнення  від  стереотипів  і  шаблонів.

3.  Методика  підготовки  та  проведення  класних  виховних  заходів.  

                                                 

БЕРЕЗЕНЬ

1. Виховання: взаємодія  з родиною  школяра .

2.  Нові  форми  групової  роботи  з  дітьми. 

2.  Модель  діяльності  класного  керівника.                     

 

КВІТЕНЬ

1.   Створення  необхідних  умов  для  фізичного  розвитку  школярів,  збереження  та  

      зміцнення  їхнього  здоров’я.

2.  Використання  новітніх  технологій  у  виховній  роботі.

 

ТРАВЕНЬ

1. Дискусія як спосіб формування соціальної зрілості особистості .

2.  Творча  програма  класного  керівника .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

 

 

З А С І Д А НН Я   І

(Організаційне)

15.09.2014р.

 

№ п\п

 

З  М  І  С  Т

 

Відповідальні

1.

Про  результати  виховної  роботи  у  2013-2014  навчальному  році.

Голова МО класних керівників

2.

Визначення  основних  напрямів  методичної  роботи  на  2014-2015 навчальний  рік.

Голова МО класних керівників

3.

Про проведення шкільного етапу конкурсу ,, Класний керівник року 2015“

 

Сівер Л.С.

 

4.

Організація  роботи  щодо  подання  звітів  класних  колективів  з  соціального  захисту  дітей.  Соціальний  паспорт  класу,  школи.

         Кл.керівники

5.

Схема  аналізу  виховної  роботи  класного  керівника.  Планування  виховної  роботи  з  класом.

Матвійчук Р.В.

6.

Про  розвиток  творчих  та  інтелектуальних  здібностей  учнів,  залучення  дітей  до  діяльності  гуртків  та  секцій  за  інтересами.

           Гладчук Л.В.

 

 

ДОМАШНЄ    ЗАВДАННЯ

 

 

 

1).  Підготовка  до  огляду  фотоальбомів класних  колективів  та  інформаційних  вісників  (куточків)  класів.

2).  Підготувати  звіт  про  відвідування  учнями  школи  та  прийняті  міри,  щодо  попередження  пропусків  занять  без  поважних  причин.

 

Класні  керівники 

1-11  кл.

 

 

 

 

 

                                                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З А С І Д А НН Я   ІІ

Тема : Організація системи профілактики правопорушень серед дітей та       

           підлітків на основі гуманізації сучасної школи

                                                                                              

 

 

№ п\ п

ЗМІСТ

Відповідальні

1.

Аналіз причин девіантної поведінки неповнолітніх. Зустріч з працівниками міліції.

Кл.керівники

2.

Особливості педагогічного керівництва в роботі з важковиховуваними учнями.

Сівер Л.С.

3.

Співпраця школи та інших соціальних інститутів

у превентивному вихованні учнівської молоді.

 Омелянюк І.Г.

4.

Роль ради профілактики правопорушень у вирішенні проблеми важковиховуваних учнів.

Матвійчук Р.В.

5.

Психолого-педагогічні методи і прийоми у діагностико-корекційній роботі класного керівника з дітьми з девіантною поведінкою. Схема організації роботи класного керівника з класом з даного питання.

     Баляс Л.В.

6.

Година спілкування:

 

 

7.

Практикум для класних керівників щодо визначення способу розв'язання пропонованої проблемної ситуації.

 

 

 

ДОМАШНЄ   ЗАВДАННЯ

 

 

Із застосування краєзнавчих та етнографічних знань розробити виховний захід (екскурсія, свято, зустріч, бесіда, година спілкування тощо).

Класні керівники 1-11 кл.

 

 

 

 

 

 

 

З А С І Д А НН Я   ІІІ

ТЕМА.  Формування творчої особистості засобами етнопедагогіки.

 

 

№ п\ п

ЗМІСТ

Відповідальні

1.

Народна педагогіка - фундаментальна основа нової педагогічної концепції.

      Федюк Л.Є.

2.

Народні обряди та свята витоки національних духовних цінностей. Форми використання їх у виховній діяльності класного керівника.

    Захарчук О.В.

3.

Аналіз використання народних традицій в організації загальношкільних міроприємств. Участь класних колективів в оглядах, фестивалях, конкурсах, виставках малюнків та декоративно-прикладного мистецтва, святах.

 

      Омелянюк І.Г.

4.

Залучення батьківської громадськості до організації народознавчих свят. Використання місцевого матеріалу.

      Бохотниця О.І.

5.

Активізація науково-краєзнавчої роботи з учнями з метою поповнення новими матеріалами . Екскурсії в музеї, відвідування театрів, виставок..

      Матвійчук Р.В.

6.

Ознайомлення з досвідом роботи української школи - родини №252 м.Києва. Модель виховної роботи в школі „Українознавча основа структурування знань та виховного процесу".

Омельчку Ю.А

 

 

7.

Практикум. Відвідування народознавчого свята-вистави « Зимові святки»

Федюк Л.Є.

 

ДОМАШНЄ   ЗАВДАННЯ

 

 

Провести анкетування учнів з метою виявлення їхніх індивідуальних особливостей, рівня їхньої вихованості та загального розвитку. Зробити діагностику особистості школяра.

 

 

Класні керівн. 1-11 кл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З А С І Д А НН Я   IV

 

ТЕМА. Дискусія як спосіб формування соціальної зрілості особистості, її життєвої компетентності                 

                                                                                          

 

№ п\ п

ЗМІСТ

Відповідальні

1.

Форми організації дискусії

    Грибчук Н.І.

2.

Методика проведення дискусії

 

 

 

   Бохотниця О.І.

 

 

 

3.

Поактичне заняття:

Формування життєвих компетентностей учнів у процесі позакласної роботи

 

 

Волочай О.Ф.