menu

ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ

РАЙОННОГО МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ

 

         Забезпечення якісної освіти

через вдосконалення професійної компетентності педагогів 

шляхом упровадження інноваційних освітніх технологій

ВСТУП

        У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні  методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик до процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.

    Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості, розкриття обдарованості кожної дитини. Мета початкової школи – формування людини, яка хоче і вміє самостійно вчитися, сприймати інформацію, працювати з нею, сортувати її, осмислювати, творити.

    Щоб учень став рівноправним учасником процесу освіти, необхідно озброїти його техніками та прийомами, спрямованими на розвиток пам’яті, уваги та образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Лише за такого розвитку кожна дитина відповідно зі своїми особистими властивостями та здібностями знайде себе і самореалізується. Як розвинути індивідуальні можливості кожної дитини й зберегти її психічне й фізичне здоров’я – ось проблема, над якою завжди замислювались і працювали педагоги. Тому метою роботи нашого педагогічного колективу є створення умов для розкриття інтелектуального та творчого потенціалу дитини.

    Успішне засвоєння навчального матеріалу залежить не лише від пізнавальних можливостей і здібностей дітей, а й від організації вчителем роботи на уроці, коли кожен учень працює з оптимальним навантаженням. Більше уваги вчителям початкових класів потрібно приділяти диференційованому  підходу, коли форми й методи навчання добираються відповідно до індивідуальних здібностей дитини, сприяють її повноцінному розвитку. Добираючи диференційовані завдання потрібно пам’ятати: для поетапної роботи потрібні не будь-які завдання. Підібрати для слабших  завдання з поступовим зменшенням міри допомоги, а для сильніших – з ускладненням творчих завдань.                

 В 2014-2015 н.р. наше методичне об’єднання буде працювати за такими напрямками:

1. Вивчення педагогами теорії методики навчання, психології, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предметів та методики їх викладання з урахуванням вимог Державного  стандарту  початкової  освіти.

2. Формування в педагогів критичного підходу до аналізу власних уроків, виходячи з їх мети.

3. Удосконалення методики застосування наочних посібників, дидактичних матеріалів на уроках та в позаурочний час.

4. Використання інтерактивних технологій навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.

5. Застосування диференційованого підходу як засобу формування соціальної компетентності учнів.

6. Стимулювати  творчі  пошуки  вчителів  педагогічних  інновацій  та  шляхів  їх  впровадження  у  педагогічну  діяльність  як  передумову  підвищення  професійної  активності.

7. Подальший розвиток професійної компетентності вчителя початкової школи в світлі вимог нового Держстандарту.

8.Оновлення навчально-методичного забезпечення, поширення передового педагогічного досвіду.

У цьому навчальному році наше методичне об’єднання буде працювати над проблемною темою «Підвищення  якості  знань  молодших  школярів  через  впровадження  інноваційних  методів  навчання  в  урочній  і  позаурочній  діяльності».

 

СТРУКТУРА  МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

 вчителів  початкових  класів на 2014-2015 н.р.

 

 

  • Засідання  ШМО  вчителів  початкових  класів.

                                                                                   Грибчук Н.І.

                                                                                              Серпень, жовтень, грудень, лютий, квітень, травень

 

  • Відкритий  урок  з  математики. Виховний  захід.

                                                                             Бохотниця О.М.

                                                                                          Волочай Г.П.

                                                                                            Жовтень

 

 

  • Відкритий  урок  з  літературного  читання.

                                                                             Киричук К.Д.

                                                                                                  Грудень

 

 

  • Нестандартний  урок  з  української  мови.

 

                                                                             Грибчук  Н.І.

                                                                                Лютий

 

  • Урок  в  класі-комплекті  з  трудового  навчання.

     

                                                                                   Шарлай Г.Т.

                                                                                                    Квітень

 

 

  • Майстер-клас  вчителя  початкових  класів  Грибчук Н.І.

                                                        

                                                                                        Жовтень-травень

 

 

 

 

ІІ. Підвищення професійної кваліфікації вчителів

 

 

П.І.Б.

 

Методична  проблема

Форма  завершення

Де  буде  використано

 

1.

 

Бохотниця О.М.

Розвиток  пізнавальної  активності  учнів  на  уроках  в  п/к.

Методичний посібник

Застосування  на  уроках

 

2.

 

Волочай Г.П.

Усна  народна  творчість  на  уроках  в  п/к. 

Система  вправ

Застосування  на  уроках

 

3.

 

Груй С.В.

Самостійна  робота  учнів  на  уроках  математики

Добірка  завдань

Застосування  на  уроках

 

4.

 

Грибчук Н.І.

Організація самостійної роботи, як  засіб  формування  творчої  компетентності  м/ш.

Методичний  посібник. Система  вправ. Розробка  уроків.

Застосування  на  уроках

 

5.

 

Зехарчук О.В.

Формування  комунікативних  умінь  учнів  над  роботою  з  текстом.

Система  вправ

Застосування  на  уроках

 

6.

 

Киричук К.Д.

Ігрові  форми  та  методи  навчання  на  уроках  математики.

Добірка  завдань  та  ігор.

Застосування  на  уроках

 

7.

 

Котович О.В.

Роль  гри  у формуванні  навчальної  діяльності  учнів.

Розробка  уроків.

Застосування  на  уроках

 

8.

 

Федюк Л.Є.

Формування  читацької  компетентності  учнів  через  впровадження  інноваційних  методів  навчання.

Система  вправ.

Застосування  на  уроках

 

9.

 

Шарлай Г.Т.

Формування  розвитку  зв’язного  мовлення  школярів.

Розробка  уроків.

Застосування  на  уроках

 

 

  • Провести  методичний  тиждень  планування  роботи  ШМО.

                                                                                  Вересень, 2014

  • Взяти  участь  у педагогічних  читаннях.

                                                                                 Згідно  плану  школи

  • Забезпечити  роботу  вчителів п/к  у  роботі  районних  методичних  об¢єднань.

                                                                                 Вересень-травень

  • Взяти  участь  у  педагогічному  консиліумі «Адаптація  учнів  5 кл.  до  навчання  в  середній  школі. Збереження  наступності»

                                                                                               Згідно  плану  школи

  • Взяти участь у місячнику відкритих дверей педагогів-майстрів

                                                                               Лютий, 2015

 

  • Взяти участь у конкурсі фахової майстерності “Методична скарбничка-2015”

                                                                                                  Лютий-березень

  • Взяти участь у виставці  дидактичних і методичних матеріалів “ Творчі сходинки педагогів   Волині”

                                                                                                                 Березень

  • Провести  «Методичний  міст». Дошкільня-першокласник.

                                                                                      Травень

                                                                                          

  • Пройти  курсову перепідготовку

                                                                                  Протягом 2014-2015 н.р.

  • Пройти навчання за програмою   «Інтел.  Навчання для майбутнього»

                                                                                                      Протягом року

  • Займатися  самоосвітою

                                                                                                  Постійно

 

ІІІ. Тематика  засідань  методичного  об¢єднання 

1  засідання

Тема: Особливості  організації  навчально-виховного  процесу  в  початкових      класах  загальноосвітніх  навчальних  закладів  у  2014-2015  навчальному  році.

 

 

Зміст  роботи

 

Дата

 

Відповідальний

 

Приміт.

 

1.

Обговорення  і  затвердження

плану  роботи  методичного  об¢єднання  вчителів  початкових  класів  на  2014-2015  н.р.   

вересень

 

Голова ШМО, члени  ШМО.

 

 

2.

Опрацювання  інструктивно- методичного листа «Орієнтовні  вимоги  до  нових  критеріїв  оцінювання  навчальних  досягнень  учнів  п/к»

 

 

Голова ШМО.

 

 

3.

Аналіз  навчальних  програм, підручників, посібників, зошитів  для  п/ш.

 

 

Голова ШМО.

 

 

4.

Розподіл  доручень  між  членами  ШМО.

 

 

Голова ШМО.

 

 

Завдання членам методоб’єднання: опрацювати інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи; зробити огляд педагогічних видань з тем «Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах» .  

 

 

 

 

 

 

2 засідання

Тема: Використання  інноваційних  технологій  на  уроках  та  у  позакласній    роботі  у  початкових  класах.

 

 

Зміст  роботи

 

Дата

 

Відповідальний

 

Приміт.

 

1.

Використання  інноваційних  технологій  на  уроках  у  початкових  класах.

(Круглий  стіл)

 

 

Голова ШМО,

члени ШМО.

 

 

2.

Відвідування  відкритого  уроку  з  математики

 

 

Волочай Г.П.

 

 

3.

Відвідування  виховного  заходу  в  2-4 кл.

 

 

Бохотниця О.М.

 

 

4.

Опрацювання  новинок  методичної  літератури.

 

 

Голова ШМО.

 

 

 

 

Завдання членам методоб’єднання: вчителям, що атестуються, підготуватись до проведення творчого звіту; опрацювати методичну літературу з питання «Удосконалення мовленнєвого розвитку молодших школярів».

 

 

 

3  засідання

Тема: Удосконалення  мовленнєвого  розвитку  молодших  школярів.

 

 

 

Зміст  роботи

 

Дата

 

Відповідальний

 

Приміт.

 

1.

Удосконалення  мовленнєвого  розвитку  молодших  школярів.

( Творча  дискусія)

 

грудень

 

Голова ШМО,

члени ШМО.

 

 

2.

Відвідування  відкритого  уроку  з  літературного  читання.

 

 

 

Киричук К.Д.

 

 

3.

Підсумки  контрольних  робіт

з  української  мови та  математики  в  2-4 кл. та перевірки  техніки  читання  за  1 семестр.

 

 

Члени ШМО.

 

 

4.

Творчий  звіт  вчителів, що  атестуються,  за  проблемними  темами.

 

 

Грибчук Н.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

           

 

 

Завдання членам методоб’єднання: опрацювати методичну літературу на тему « Застосування  диференційованого  підходу  як  засобу  формування  соціальної  компетентності  учнів»; підготувати  учнів  до  тематичного  тижня  молодших  школярів.

 

4  засідання

Тема: Застосування  диференційованого  підходу  як  засобу  формування  соціальної  компетентності  учнів.

 

 

Зміст  роботи

 

Дата

 

Відповідальний

 

Приміт.

 

1.

Застосування  диференційованого  підходу  як  засобу  формування  соціальної  компетентності  учнів.

( Обмін  досвідом)

 

лютий

 

Голова ШМО,

 члени ШМО.

 

 

2.

Відвідування  відкритого  уроку  і  обговорення

 

 

Грибчук Н.І.

 

 

3.

Про результати роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів у І семестрі.

 

 

Голова ШМО

 

 

4.

Обговорення  новинок  методичної  літератури.

 

 

Члени ШМО

 

 

 

Завдання членам методоб’єднання:  підготувати виставку робіт молодших школярів;  опрацювати методичну літературу на тему «Розвиток конструктивно-художніх умінь молодших школярів на уроках трудового навчання.»

 

5  засідання

Тема:  Розвиток конструктивно-художніх умінь молодших школярів на уроках трудового навчання.

 

 

Зміст  роботи

 

Дата

 

Відповідальний

 

Приміт.

 

1.

Розвиток конструктивно-художніх умінь молодших школярів на уроках трудового навчання. Виставка виробів.

 

квітень

 

Члени  ШМО.

 

 

2.

Відвідування  відкритого  уроку  з  трудового  навчання

 

 

Шарлай Г.Т.

 

 

3.

Заслуховування  звітів  про  самоосвіту.

 

 

Голова  ШМО,

члени  ШМО.

 

 

4.

Підсумки  атестації  вчителів.

 

 

Грибчук Н.І.

 

 

 

6  засідання

Тема: Підсумки роботи методичного об’єднання учителів початкових класів в    поточному навчальному році.

 

 

Зміст  роботи

 

Дата

 

Відповідальний

 

Приміт.

 

1.

Підсумки контрольних робіт з математики і української мови та перевірки техніки читання в початкових  класах за ІІ семестр.

 

травень

 

Заступник  директора

 

 

2.

Аналіз  роботи з обдарованими  дітьми.

 

 

Члени ШМО

 

 

3.

Досвід  позакласної  роботи  вчителів-початківців.

(Педагогічні  посиденьки)

 

 

Члени  ШМО

 

 

4.

Підсумки  роботи  ШМО.

 

 

Голова  ШМО

 

 

IV.   Вивчення досягнень науки і передового педагогічного досвіду

 

№ з/п

Завдання і зміст роботи

Термін

Відповід.

 за виконання

1.

Продовжувати вивчати і впроваджувати в практику педагогічний досвід учителів:

 

протягом року

учителі

2.

Організовувати  взаємовідвідування уроків, занять самопідготовки, виховних заходів з метою обміну досвідом роботи та дотримання єдиних вимог до учнів.

протягом року

голова методичного об’єднання

3.

Відвідати відкриті уроки:

 Відкритий  урок  в  1  класі.  Захарчук  О. В. 

 

Відкритий урок з математики в 4 класі. Грибчук

Н.І.

Відкритий урок з природознавства в 3 класі Груй С. В.

Відкритий урок з літературного читання в класі-комплекті. Котович О. В.    

 

 

 

листопад

 

грудень

 

лютий

 

березень

голова методичного об’єднання

 

V.  Вивчення та аналіз якості знань учнів

 

з/п

Завдання і зміст роботи

Термін

Відповідаль-ний     за виконання

Де буде обговорено

1.

Провести контрольні роботи  з математики, української мови та перевірити техніку читання учнів початкових класів.

в кінці кожного семестру

заступник директора

наказ,

засідання

МО

2.

Перевірити стан ведення учнівських зошитів, щоденників.

листопад

березень

заступник директора

довідка,

засідання

МО

3.

Проводити методичні оперативки:

  • опрацювання інструктивно нормативних документів, методичних листів;
  • підсумки перевірки навчально-тематичного планування;
  • підготовка до тижня молодших школярів, підсумки тижня;
  • підсумки роботи за перший семестр, завдання на другий семестр;
  • результати перевірок учнівських зошитів, щоденників, класних журналів;
  • організація творчого звіту вчителів, що атестуються;
  • ступінь підготовленості учнів 4-их класів до навчання у середній школі;
  • організація дозвілля школярів у денному пришкільному таборі.

 

 

вересень

 

жовтень

листопад

 

грудень

 

січень

 

лютий

квітень

 

травень

 

 

заступник директора,

 

голова методичного об’єднання

 

 

засідання

МО,

 

наради при заступнику директора

 

 

 

VI. Організація позакласної роботи

<

з/п

Завдання і зміст роботи

Термін

Відповід. за виконання

1.

Підготувати  і  провести  інтелектуальну  гру « Розумники».

 

вчителі

2.

Поновити класні куточки.

 

вчителі

3.

Поновити таблиці, папки, роздатковий матеріал, продовжувати виготовлення карток для індивідуальної, парної, групової роботи.

 

вчителі

4.

Провести конкурси:

  • на кращий учнівський зошит, щоденник;
  • на кращу поробку з природного матеріалу;
  • на кращий малюнок до тематичних заходів.

 

грудень

жовтень

вересень-травень

 

вчителі

 

 

&nb