menu

21:30
Семінар заступників директорів із НВР на тему: «Підвищення рівня науково-методичної підготовки та професійної компетентності педагогічних ка

15 квітня 2013 року у ЗОШ І-ІІІ ст. с. Лудин відбувся семінар заступників директорів із НВР на тему: «Підвищення рівня науково-методичної підготовки та професійної компетентності педагогічних кадрів».

Мета: Визначити рівень науково методичної підготовки та професійної компетентності педагогічних кадрів; стимулювати бажання підвищувати професійний рівень педагогічного колективу школи; активізувати творчий і професійний потенціал кожного вчителя; розвивати навички інтерактивних методик роботи з колективом.

Програма семінару:

1. Привітання учасників семінару

2. Подорож методичною картою школи

Сівер Л. С., заступник директора із НВР

3. Панорама відкритих уроків:

Урок математики у 5 класі на тему: "Середнє арифметичне”

Баляс Л. В., учитель І категорії

Урок англійської мови у 6 класі на тему:"Визначні місця Лондона”

Волочай О. Ф., учитель вищої категорії

старший вчитель

Урок української літератури у 7 класі на тему: "А. Дімаров.

Повість "Блакитна дитина”. Доброта і любов в українській родині

Бохотниця О. І., учитель вищої категорії

4. Педагогічний турнір " Підвищення професійної компетентності учителів”

"Школи вищої майстерності”

"Школи вдосконалення”

"Школи становлення”

5. Релаксація "Посмішка заступника директора”

6. Підсумки семінару

Учасники: педагогічний колектив школи

         Гостей  привітали учні школи і з вітальним словом прозвучали слова про важку, але таку потрібну роботу завучів. Побажали приємного і корисного перебування у школі, результативної роботи.

         Основну частину розпочала ЗВНР Сівер Л. С., у формі подорожі по методичній карті школи. Вона наголосила, що головним завданням методичної служби є турбота про постійне підвищення якості навчально-виховного процесу, розвитку творчого потенціалу кожного учня, вчителя і колективу в цілому.

         Головна науково-методична проблема, над якою працює педагогічний колектив є "Підвищення професійних компетентностей педагогів для забезпечення формування особистості учня, розвитку його творчих можливостей і мовної свідомості на основі якісної освіти, кращих традицій етнопедагогіки”.  Тому працює під девізом «Успіх -  це шлях, а не мета».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Подорож по методичній карті проводилася за таким маршрутом:


І. Удосконалення фахової компетентності педагога відбувається через апробацію, вивчення, впровадження у практику ППД. З досвідом роботи присутніх познайомила вчитель математики вищої категорії,  старший вчитель, Відмінник народної освіти Гладчук Л. В.

         Педагоги школи є керівниками творчих груп, МО вчителів-предметників, беруть активну участь у їх роботі. Із досвідом у цій частині поділилися вчитель англійської мови вищої категорії, старший вчитель Волочай О. Ф. та вчитель вищої категорії української мови та літератури Сівер Л. С., вчитель-методист.

Важливу роль у підвищенні науково-методичного рівня педагогів в усі часи відігравала самоосвіта. " Учитель живе до тих пір, поки він учиться. Коли він перестає учитися, у ньому вмирає вчитель” К. Д. Ушинський. Цю думку підтримує і керується у щоденні своїй діяльності  вчитель початкових класів Федюк Л. Є.

         Результатом інтелектуальної і творчої діяльності педагогів є їх участь у різних професійних конкурсах. Педагоги школи тут теж  мають свої досягнення. У 2011 році Сівер Л. С., вчитель світової літератури, була переможцем районного конкурсу « Урок року 2011», є 2012-2013 навчальному році у конкурсі «Компетентнісно орієнтований урок 2013» у трійку кращих увійшли конспекти Бохотниці О. І., вчителя світової літератури, Грибчук Н. І., вчителя початкових класів, відзначено роботу Захарчук О. В., вчителя початкових класів. Переможцем у номінації «Англійська мова» став урок Волочай О. Ф.

         Щороку учителі беруть участь у міжшкільних і районних конкурсах «Учитель року», «Класний керівник року». Є переможцями районних і учасниками обласної виставки передових педагогічних технологій «Творчі сходинки Волині».

Давня мудрість говорить : " Хто стоїть на місці, той відстає… А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед і не зупинятися, досягнувши вершини. У цьому полягає основна місія сучасного вчителя.

Сьогодні вже недостатньо бути на уроці актором, режисером, діловодом. Модель сучасного вчителя передбачає вищий рівень професійної компетентності, готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, перебувати у творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці. До творчості вчителя спонукає і сьогоднішній учень – розвинена і нестандартна особистість вимоглива до свого наставника.

ІІ. Практичні шляхи підвищення професійної компетентності вчителів присутні побачили на уроках української літератури у 7 класі, англійської мови у 6 класі, математики у 5 класі через впровадження елементів компетентнісно орієнтованого навчання учнів.

 

ІІІ. Наступним етапом роботи семінару був педагогічний турнір «Підвищення професійної компетентності вчителів». Педагоги змагалися у трьох групах: «Школа становвлення» (молоді педагоги), «Школа вдосконалення» (педагоги І-ІІ категорії), «Школа педагогічної майстерності» (педагоги вищої категорії).

Про умови проведення турніру педагогпи дізналися, прослухавши біблійну притчу «Про пекло і рай», тобто присутні повинні не змагатися,  а взаємодіяти.

Першим завданням для груп був захист моделі проведених відкритих уроків, а молоді вчителі виконали вправу «Чарівний мікрофон», тобто поділилися враженнями від побаченого.

Другим завданням було назвати види компетентностей, які вчитель розвивав на відкритих уроках.

Третім завданням було розприділити  комплекси знань, умінь та навичок, цінностей та відношень, якими оволоділи на уроці учні відповідно до ключових компетентностей.

Четвертим завданням було із слів скласти вислів.

Слова: до, це, здатність, дар, нагородила, яким, природа, вищий, людину, творчості.

Присутні зробили висновок, що вчителі школи є творчими, майстрами своєї справи.

Пяте  завдання – творче. Групи повинні були методом «Прес» довести свою думку,  чи тотожні поняття "Творчий учитель” та "учитель-майстер”?

Шосте завдання – вправа «Акула в акваріумі».

Сьоме завдання – вправа «Ефект джмеля».

Наступним етапом турніру була ситуативна терапія, тобто були представлені ситуації з різних етапів уроку, у яких кожна група висловлювала свою думку виходу із ситуації.

Підведенням підсумку роботи груп у педагогічному турнірі була вправа «Аркуш».

ІV. Підсумком семінару була релаксація «Посмішка завуча».

Присутні подивилися рольову гру «Доля завуча». Після чого були вручені памятні сувеніри на згадку – пасхальне яйце, виконане у техніці «Квілінг» і вишитий пасхальний рушничок.

Учитель сіє в душі дітей добре й вічне,

Несе своє покликання до кінця,

І звучит завжди одвічне:

«Учень – це вчительський витвір,

А вчитель – це дар від творця».

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

         

Переглядів: 529 | Додав: Yulia | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: